Gyakran felmerülhet a kérdés egy rendszer fenntartójában, hogy vajon milyen a fogadtatása, mi történik kint a terepen a gyakorlatban. A továbbfejlesztés során a rossz irányba történő haladás azon kívül, hogy drága a feleslegesen beleölt munka és esetleg megvásárolt eszközök miatt, rengeteg időveszteséggel is jár. A veszteség elkerülhető a célcsoport legjobb meghatározásával, és a célcsoport véleményének, igényeinek megismerésével.

A helyes döntések a megfelelő információ ismeretében tudnak megszületni. Az információ szerzésben tapasztalatunk kiterjed kvatitatív (leggyakrabban online kérdőíves) és kvalitatív (legtöbbször interjús) módszerekre egyaránt, valamint statisztikai adatok, illetve államigazgatási adatbázisok szekunder feldolgozására.
A feltárt információk számunkra minősített adatnak tekintendők, azok kizárólag az ügyfél munkáját segítik, tőlünk harmadik fél számára nem jut el.